tiistai 30. syyskuuta 2014

Kirjaostoksilla

Oksan hyllyltä -blogin MarikaOksa kutsui kirjabloggareita ostamaan syyskuussa kirjan ja bloggaamaan ostoksesta kuun lopussa. Ostoksen paikka, formaatti ja hinta olivat vapaat. Tähän haasteeseen oli helppo osallistua, sillä kirjoja tulee lähes poikkeuksetta ostettua joka kuukausi. Ostopaikat vaihtelevat kirjakaupasta divareihin ja kirppareihin. Myös verkkokaupoista tulee silloin tällöin tilailtua kirjoja ja e-kirjojakin ostan toisinaan.

Tässä kuussa ostin kolme kirjaa. Kaikki tarttuivat mukaani käydessäni Punaisen Ristin Kontissa. Olen tehnyt Kontista monesti hyviä kirjalöytöjä ja harvoin poistun sieltä tyhjin käsin. Tällä kertaa uuden kodin saivat Ulla-Lena Lundbergin Jää, Liisa Nevalaisen Musta Sinfonia ja Kathy Reichsin 206 Bones.

Lundbergilta hyllystäni löytyi jo Marsipaanisotilas, joka sai nyt seurakseen Petter Kummelin tarinaa jatkavan Jään. Molemmat on vielä lukematta.

Kathy Reichsin Temperance Brennan -sarjaa olen keräillyt pikkuhiljaa itselleni, joten olin iloinen löytäessäni tämän vielä suomentamattoman osan pokkarina kokoelman täydennykseksi.

Myös Liisa Nevalaisen Karpalo-dekkareita on kertynyt hyllyyni kuin huomaamatta. Mustan sinfonian myötä puuttuu enää yksi, Paratiisilintu. Liisa Nevalainen on Eeva Tenhusen ohella suosikkini vanhemmista kotimaisista naisdekkaristeista.

Nyt en uskalla ennen Kirjamessuja ostella mitään uutta vaan säästän rahat sinne. Sieltä ei kuitenkaan pääse pois ilman hervotonta kirjapinoa.

2 kommenttia:

  1. Kontti on hyvä löytöpaikka, sen olen itsekin huomannut. Jää on ollut minulla lukulistalla ties miten pitkään, ja nuo kaksi muutakin kuulostavat kiinnostavilta. Nevalaista en ole lukenut, mutta Tenhusta kyllä (tykkäsin kovasti).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä bongasin Nevalaisen aikoinaan vanhempieni kirjahyllystä, jossa oli kaksi Karpalo -sarjan kirjaa. Sen jälkeen olen lukenut muitakin, mutta en vielä kaikkia.

      Poista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.