torstai 11. heinäkuuta 2013

Lukumaratonin loppuyhteenveto

Kuva Emilien blogista
Ohi on. Tai oli jo keskiyöllä. Kiitos kovasti kaikille tsemppaajille! Hauskaa oli, vaikka hieman takkuisesti menikin. Päätös aloittaa sittenkin keskiyöllä ei osoittautunut kohdallani järkeväksi, sillä simahdin hädin tuskin tunnin lukemisen jälkeen ja nukuinkin sitten ihan kunnolla. Kymmenen tuntia meni iloisesti kankkulan kaivoon. Aloittelijan virhe, sanoisin. Lisäksi päivän aikana oli jos jonkinmoista keskeytystä ja varsinainen lukuaika jäi varmasti puoleen tuosta 24 tunnista. Enkä malttanut olla välillä seuraamatta muiden edistymistä Facebookista ja Twitteristä.

Lopulliseksi saldoksi jäi 3 kirjaa ja 3 novellia, yhteensä 468 sivua. Luettua tuli:

Helvi Hämäläinen: Kaunis sielu
Eeva Tikka: Hauen laulu (novelli)
Ian McEwan: Vieraan turva
Eeva Tikka: Haapaperhonen (novelli)
F. Scott Fitzgerald: Kultahattu
Eeva Tikka: Jänkäkurpan yö (novelli)

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin ihan tyytyväinen tähän ensimmäiseen maratoniini. Osaanpahan sitten seuraavalla kerralla valmistautua paremmin. Tekisi mieli osallistua parin viikon päästä olevaan toiseen maratoniinkin, mutta katsotaan nyt. Silloin olen todennäköisesti mökillä, joten netti ei ainakaan pääsisi häiritsemään lukemista.

14 kommenttia:

  1. Jos minä olisin aloittanut keskiyöllä, olisin saanut ehkä 100 sivua luettua koko päivänä. :D Mutta hyvin vedetty. Minua harmittaa kun en kamalasti ehtinyt seurata muita, täytyy nyt jälkikäteen käydä urkkimassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, harmittaa kyllä vieläkin tuo nukahtaminen. Minä puolestaan kurkin muiden suorituksia turhankin ahkerasti. :)

      Poista
  2. Hieno suoritus tuokin! Onnittelut!

    VastaaPoista
  3. Hienosti meni :-) Minäkin aloitin kyllä maratonin keskiyöllä, mutta nukkumalla ! Olen viime aikoina nukkunut sen verran huonosti, että tiesin kuitenkin herääväni aika aikaisin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Minulla on vähän toisin päin eli unet lipsahtaa turhan pitkiksi.

      Poista
  4. Mä taktikoin juuri tuon nukkumisen takia maratonin aloitusajankohdaksi iltapäivän :D Tosin en sitten tiedä oliko siinäkään mitään järkeä kun seuraavan aamun lukualdo jäi käytännössä olemattomaksi. Mutta hyvä saavutus ja maaliin saakka selvittiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääasia, että päästiin loppuun asti! Ensi kerralla taidan kuitenkin aloitella vaata aamulla. :)

      Poista
  5. Onnittelut!! Deen tavoin käy näin jälkikäteen kurkkimassa...

    (Kultahattu maratonkirjana on vaikuttavaa! Tai siis, jostain syystä minulla on siitä vähän rasittavan kirjan kuva, toivottavasti olen väärässä.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mie en malttanut pysyä koneelta poissa edes maratonin aikana. :)

      Täytyy tunnustaa, että olin aloittanut Kultahatun jo aiemmin ja lukenut ensimmäiset 60 sivua. Ehkä siitä johtuen kirjan lukeminen ei tökkinyt, vaikkei sitä kovin mukaansatempaavaksi voikaan sanoa. Alusta asti luettuna olisi varmasti ollut rasittava.

      Poista
  6. Onnea! Mahtava suoritus ja tulos! :) Elämässä on se vika, että se tahtoo häiriköidä lukemista ja kirjoittamista. Ja mun kohdalla myös kirjoittaminen häiriköi lukemista, joten tuollainen maraton voisi olla hyvä idea, että saisi TBR-listaa edes vähän lyhyemmäksi... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! :) Juu, maraton on kyllä oiva tapa rauhoittaa aika lukemiselle. Harmi vaan minulla tuo TBR-lista kasvaa toisesta päästä sitä mukaa, kun lyhennän sitä. ;)

      Poista
  7. Harmi kun nukahdit, mutta onneksi sait sentään jotain luetuksi :D Nämä maratonit ovat siitäkin hyviä, että olen näin jälkijunassa teidän kaikkien kirjoituksia selaillessa löytänyt paljon mielenkiintoisia kirjoja lukulistalle. Vaikka juurikin tarkoituksena oli vähän harventaa sitä lukulistaa, hups :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi tosiaan, mutta ei tämä onneķsi ihan penkin alle mennyt. Ja kummasti se lukulista vaan silti kasvaa. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.