keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Tunnustus



Sain Susa P:ltä, Elskulta ja Jossulta tämän tunnustuksen, johon siis liittyy myös 7 asian kertominen itsestään. Kiitos kovasti, tämä lämmitti mieltäni! :) Olen aiemmin jo paljastanut 7 asiaa, joten piti tarkistaa, etten kerro samoja asioita toiseen kertaan.

1. Katson aika paljon (liikaa...) TV-sarjoja, hyllystäni löytyy lukuisia eri sarjojen DVD-bokseja, joistakin jo päättyneistä sarjoista omistan kaikki kaudet. Lisäksi seuraan monia sarjoja televisioista. Tässäkin pätee sama kuin elokuvissa ja kirjoissa eli pidän monentyyppisistä sarjoista draamasta sci-fiin. Lempisarjojen lista on niin pitkä, että en nyt ala luettelemaan.

2. Saatan nukkua jopa 12 tuntia putkeen, jos mitään häiriötekijöitä tai pakkoa nousta tiettyyn aikaan ei ole. Muutenkin inhoan aikaisia aamuherätyksiä ja mieluiten heräilisin omaan tahtiini. Tänä lukuvuonna se on ollut yllättävää kyllä useimpina aamuina mahdollista, sillä tunnit ovat harvemmin alkaneet ennen kymmentä.

3. Edellisestä pääsenkin aasinsillan kautta siihen, että erityisen hyvä asia (juuri aamu-unisuuteni takia) on se, että koulutusohjelman, jossa opiskelen, voi suorittaa kokonaisuudessaan virtuaalisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että luennoille on mahdollista osallistua kotoa käsin (tai missä nyt sattuukin olemaan tietokoneensa kanssa, vaikka toiselta puolelta Suomea tai miksei ulkomailta, jos yhteydet toimii) verkon kautta. Toisin sanoen, jos minulla alkaa luento 8.15 minun tarvitsee herätä vain sen verran aikaisemmin, että kone ehtii käynnistyä. Kätevää ja juuri sopiva tapa minulle, joka en tahdo saada itseäni liikkeelle aamuisin.

4. Täytyy myöntää, että olen tuon verkko-opiskelun myötä tottunut siihen, että kaiken voi hoitaa verkossa. Siis ihan kaiken. Ja sitten kun jotain ei voikaan hoitaa sähköisesti ärsyynnyn: "Mitä, täytyykö minun mennä paikan päälle käymään?" tai vielä pahempi "Siis onko ihan pakko soittaa sinne?"

5. Inhoan puhelimella soittamista. Enkä nyt tarkoita tutuille soittamista vaan ns. virallisia puheluja, virastoihin tai vastaaviin tai ylipäänsä ihmiselle, jota en tunne (ajanvaraukset jne.). On se ajan myötä helpottunut, mutta ei se kivaa vieläkään ole. Mieluiten hoitaisin nekin asiat sähköpostitse tai jonkun muun sähköisen järjestelmän kautta. Jos minulta kysytään sen pitäisi olla jo mahdollista joka paikassa (siis vaihtoehtona ei vaatimuksena)!

6.  Olen mestari lykkäämään asioita ja jättämään niitä viime tippaan. "Mitä ei ole pakko tehdä tänään, tee se ensi viikolla." Tai jotain. Saatan olla laiska, aika varmasti olenkin, mutta aina se ei ole sitä, vaan monesti muuten vain epämiellyttävien asioiden lykkäämistä. Välttelen niitä siihen asti, kunnes ne on ihan pakko tehdä (esimerkkinä nyt vaikka hammaslääkäriin meno).

7. Tykkään laulaa musiikin mukana, muuta teen sitä yleensä vain, kun kukaan ei kuule, sillä en ole mikään hyvä laulaja. Se ei tosin ole estänyt minua pelaamasta SingStar-peliä, joka on ehdottomasti parasta illanvietto-ohjelmaa, mitä tiedän (varmaan naapureistakin).

Miusta tuntuu, että tämä on jo kiertänyt kaikilla, joten en nyt nimeä enää ketään, mutta yhtä hyvin voisin laittaa tämän eteenpäin kaikille, joiden blogeja seuraan. :)

4 kommenttia:

  1. Kivoja tunnustuksia sinulla:) Mäkin inhoan virallisten puheluiden soittamista, mieluummin käyn vaikka itse paikan päällä. Mä olen myös mestari lykkäämään asioita. Motto "älä tee mitään minkä voit tehdä ensi viikollakin" on usein käytössä täälläkin. Ja sitten vielä se, että keräilen telkkarisarjoja dvd-bokseilla. Mulla ei ole telkkaria, joten niitä on kätevä katsella tietokoneelta. Viimeksi hankin Isänmaan toivot -boksin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos. :) Sama mulla, että mieluiten menen kasvotusten hoitamaan asian. Tuntuu, että puhelimessa jonkin asian selittäminen on hankalampaa.

    Minä pyörittelin tuota Isänmaan toivojen boksia kädessäni kaupassa, mutta en vielä raaskinut ostaa. Se on kyllä yksi hauskimpia kotimaisia sarjoja. :)

    VastaaPoista
  3. Täälläkin olisi yksi puhelinkammoinen ja aikaansaamaton - kohdat 5 ja 6 voisivat olla itse kirjoittamiani... :)

    VastaaPoista
  4. Kiva tietää etten ole ainoa! :) Olen joskus miettinyt, miksi se soittaminen on niin kauheaa. Ehkä se on se "kasvottomuus", ehkä pelkään, että puhelimessa tulee herkemmin väärinkäsityksiä. Mene ja tiedä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.