perjantai 11. joulukuuta 2009

Cecelia Ahern: Ihmemaa

Tutustuminen ulkomaiseen hömppään jatkuu. Cecelia Ahernia en ollut vielä lukenut, vaikka olen monesti aikonutkin.

Vähän päälle kolmekymppinen Sandy Shortt etsii työkseen kadonneita ihmisiä. Ihmisten ja tavaroiden katoaminen on ollut hänelle pakkomielle jo lapsuudesta lähtien. Sandy haluaa epätoivoisesti selvittää mihin jälkiä jättämättä kadonneet oikein päätyvät. Toisaalla Jack Ruttle, jonka veli Donal on ollut vuoden kateissa, huomaa Sandyn lehdestä Sandyn etsivätoimiston ilmoituksen ja päättää ottaa yhteyttä. Hän sopii tapaamisen Sandyn kanssa, mutta Sandy ei ilmesty paikalle. Jack on vakuuttunut, että Sandy on kadonnut itsekin ja alkaa epätoivoisesti jäljittää tätä. Sandy on todellakin kadonnut. Hän on päätynyt salaperäiseen paikkaan, josta ei näytä olevan minkäänlaista mahdollisuutta päästä pois. Mihin hän on oikein joutunut ja miten hän pääsee takaisin?

Tämä ei ollut ihan sieltä hömpän tavallisimmista päästä. Mukana oli rutkasti fantasiaa. Olen käsittänyt, että Ahernin kirjoissa tämä on tyypillinen elementti. Fantasiakirjallisuuden ystävänä tämänkaltainen reaalimaailmasta poikkeava kuvio ei häirinnyt minua, päin vastoin. Erittäin viihdyttävä ja hyvin todellisuudesta irrottava kirja. Aion varmasti lukea lisää tältä kirjailijalta.

½

5 kommenttia:

  1. Hyvää joulua sinulle! Toivottavasti saat paljon mieluisia kirjalahjoja! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Ja hyvää ja tunnelmallista joulua myös sinulle! Toivotaan niin. :)

    VastaaPoista
  3. Itse olen lukenut tätä "joulu"-kirjana ja vaikka onkin epätodellinen kirja, niin silti se osaa viihdyttää! :) Suosittelen muitakin Ahernin kirjoja, esim. P.s Rakastan sinua on paras kirja!! Hyviä lukuhetkiä!

    VastaaPoista
  4. Itsekin olen Ahernin kirjoja lukenut, pääasiassa englanniksi tosin, ja suosittelen lämpimästi :)
    Tämäkin kirja taitaa itse asiassa hyllystä löytyä...

    VastaaPoista
  5. Minä olen lukenut vasta kaksi Ahernin kirjaa (tämän lisäksi Lahja), mutta aikomus on lukea lisää. Ahernilla tuntuu olevan omanlaisensa tyyli, joka kyllä vetoaa minuunkin. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.