maanantai 19. lokakuuta 2009

Sophie Kinsella: Muistatko minut?

Vihdoin ja viimein sain käsiini tämän viimeisimmän Kinsellalta suomennetun kirjan. Lukemisesta on kyllä jo aikaa, olen edelleen toivottamasi jäljessä päivityksissäni. Saa nähdä miten monta kirjaa skippaan kokonaan...

Kirjassa oli varsin erikoinen alkuasetelma. Päähenkilö Lexi Smart herää sairaalassa auto-onnettomuuden jälkeen ja luulee, että on vuosi 2004 ja hän on 25-vuotias harmaavarpunen ja sihteeri. Todellisuudessa on vuosi 2007 ja Lexi on hyvännäköinen, menestyvä ja naimisissa kaikin puolin täydellisen tuntuisen miehen kanssa. Kaikki ei kuitenkaan ole ihan niin hyvin kuin miltä ensin vaikuttaa. Lexien vanhat ystävät tuntuvat vihaavan häntä eikä Lexie tunnista uutta itseään ollenkaan itsekseen. Miten tähän on tultu ja mihin kaikki päättyy?

Jälleen taattua Kinsellaa, ihanan kevyttä, hauskaa ja sopivan arvoituksellista hömppää. Juonen uskottavuudesta en sano mitään, mutta lukunautintoani ei häirinnyt sen utopistisuus. Suosittelen hömpänystäville ja Kinsellan aiemmistakin kirjoista pitäneille (sekä vielä kirjailijaan tutustumattomille...).


½

5 kommenttia:

  1. Kuulostaa kivalta.
    Ite olen vannoutunut hömpöttäjä.

    VastaaPoista
  2. Sama täällä. Hömppäkirjat oli ensimmäisiä varsinaisia aikuistenkirjoja joita luin hamassa nuoruudessa. Ja Kinsella on erittäin suositeltavaa hömppää. :)

    VastaaPoista
  3. No minua häiritsi se utopia, olen muut Kinsellat lukenut, tämä meni nyt liiaksi hömpäksi. Jätin kesken kolmasosan luettuani.

    VastaaPoista
  4. Mietin, että ehkä minua ei häirinnyt tuo utopistisuus, koska pidän fantasiasta ja maagisesta realismista yms. niin paljon. Tai sitten olen tottunut saippuoita katsellessani utopioihin aika tehokkaasti. Mene ja tiedä. Olen helppo, minulle menee läpi mikä vain. :D

    VastaaPoista
  5. Aa.. tää on siis eri kirja.. IHan nimen perusteella kantta tutkimatta jätin lukematta, koska luulin lukeneeni ko. kirjan englanniksi. Onneksi huomasin tän ja voin korjata virheen. THX

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.