torstai 2. lokakuuta 2008

Lista kirjailijoista joihin aion tutustua

Päätin tehdä listan (koska rakastan listoja...) kirjailijoista, joita en ole vielä lukenut, mutta jotka vaikuttavat kiinnostavilta ja joihin aion tutustua lähemmin. Saa suositella vapaasti lisää kirjailijoita listalleni.

Paul Auster - Luettu Oraakkeliyö
Jonathan Carroll
Vigdís Grímsdóttir - Luettu Z: Rakkaustarina
Joel Haahtela - Luettu Perhoskerääjä
Marian Keyes
Stephen King
Doris Lessing
Annie Proulx
Hilkka Ravilo
José Saramago
Carol Shields
Amy Tan
Anne Tyler

5 kommenttia:

  1. Olen lukenut kaksi Tyleriä, joista pidin, yhden vähän tyhjän ja yhden, joka jäi kesken. Eli pidin kirjoista "Avioliiton lyhyt oppimäärä" ja "Aikaa sitten aikuisina". Sen sijaan "Amrikan laset" tuntui pikkuisen kiiltokuvamaiselta ja "Päivällinen Koti-ikävän ravintolassa" jostakin syystä masensi. En tiedä, johtuukon minun kulloisestakin mielialastani vai kyseisistä kirjoista.

    VastaaPoista
  2. Olenkin lukenut Tylerista hieman ristiriitaisia arvioita. Toiset kehuvat ja toiset taas eivät ole niinkään innostuneita. Liekö sitten kyse tuotannon epätasaisuudesta.

    VastaaPoista
  3. Eeva Tikka, ei mikään trendikäs kirjailija mutta hyvä

    VastaaPoista
  4. Eeva Tikkaan on ollut tarkoitus tutustua, mutta jotenkin se on vain jäänyt.

    VastaaPoista
  5. Minä olen lukenut kaikki Tylerit ja pitänyt kyllä myös kaikista. Hengitysharjoituksia luin aikanaan kun se julkaistiin, ja keski-ikäiset henkilöt olivat mielestäni hillittömän koomisia. Nyt itse keski-ikäisenä luin sen uudestaan ja olin suorastaan järkyttynyt, kun havaitsin omia piirteitäni näissä keski-ikäisissä. Olinko minä voinut nauraa näille???

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.