perjantai 25. heinäkuuta 2008

Jennifer Weiner: Hyvä sängyssä

Luin tämän kirjan arvostelun Sallan lukupäiväkirjasta ja se innosti minut lainaamaan kirjan. Olen lukenut aika vähän ulkomaista hömppää, vaikka olenkin kotimaisen hömpän ystävä. Aikomuksenani on ollut lukea Marian Keyesiä, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Täytyy sanoa, että Jennifer Weiner on oikein positiivinen uusi tuttavuus ja aion ehdottomasti lukea hänen muutkin kirjansa. Hyvä sängyssä ei todellakaan ollut ihan sitä kaikkein keveintä höttöä vaan mukana oli vakavampiakin teemoja. Juuri tällaista hömppää haluan lukea lisää.

Päähenkilö Cannie on XL-kokoinen toimittaja, jonka ex-poikaystävä alkaa kirjoittaa Hyvä sängyssä -nimistä kolumnia, jossa hän kertoo seurustelustaan isokokoisen tyttöystävänsä kanssa. Tästä alkaa tapahtumien ketju joka muuttaa monen ihmisen elämän pysyvästi. Cannien vuoteen mahtuu monenlaista iloa ja surua.

Pidin kirjasta todella paljon ja minun oli aivan pakko ahmaista se nopeasti. Kerronta oli sujuvaa ja päähenkilön tunteita kuvattiin uskottavasti. Cannien tuntemuksia omasta kehostaan ja elämästään XL-kokoisena naisena oli mielenkiintoista lukea. Ihanaa, että kirjan päähenkilönä on välillä joku muu kuin täydellinen ja hoikka nainen. Minun oli varsin helppo samaistua Cannieen (vaikka en olekaan ihan XL-kokoinen olen silti hieman ihannepainoa tukevampi) ja täytyy sanoa, että Cannie on mielestäni yksi pidettävimmistä hömppäkirjojen päähenkilöistä, joihin olen törmännyt.

Arvosana:

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi! Anonyymi kommentointi otettu käyttöön, katsotaan jos sanavahvistus riittäisi hillitsemään roskapostia.